Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tczew: znane są już nowe zasady gospodarowania śmieciami

Anna Szałkowska
Źródło:naszemiasto
Gmina Miejska Tczew przejmuje odpowiedzialność za odbiór i przetwarzanie odpadów komunalnych wytwarzanych przez mieszkańców od 1 lipca 2013 r. Czasu jest sporo, ale pewne decyzje trzeba podjąć znacznie wcześniej. Dlatego też powstał specjalny harmonogram dla tczewian.

Od 18 lutego 2013 r. Urząd Miasta Tczewa rozpocznie rozprowadzanie wśród mieszkańców deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Deklaracje rozprowadzane będą wśród mieszkańców na przełomie lutego i marca. Druki deklaracji będą również dostępne w siedzibie Urzędu Miejskiego w Tczewie oraz na stronach internetowych urzędu: bip.tczew.pl i wrotatczewa.pl. Nieotrzymanie deklaracji z urzędu, nie zwalnia właściciela nieruchomości z obowiązku jej złożenia. Obowiązek składania deklaracji wynika z art. 6 n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391). 

Były też inne pomysły na wywóz śmieci

W marcu ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy - przedsiębiorcy, który będzie odbierał odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych. Od 18 marca 2013 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Tczewie na parterze przy Biurze Obsługi Klienta uruchomiony zostanie punkt pomocy w wypełnianiu deklaracji czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 14.00.

31 marca 2013 r. mija termin złożenia wypełnionych deklaracji
Deklaracje składają  właściciele nieruchomości zamieszkałych. Przez właściciela nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomościami. Natomiast nieruchomość zamieszkała to nieruchomość przeznaczona do trwałego przebywania osób w celu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych.Deklaracji nie składają właściciele nieruchomości niezamieszkałych. Nieruchomości niezamieszkałe – to obiekty i tereny przeznaczone pod działalność gospodarczą, działalność handlową i usługową,

a także obiekty użyteczności publicznej. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych nadal sami zawierają umowę na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcami, którzy są wpisani do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez tut. Urząd.

15 lipca 2013 r. do tego terminu należy dokonać pierwszą wpłatę za odbiór śmieci. Każdą następną wpłatę należy dokonywać w terminie do 15 dnia każdego miesiąca za dany miesiąc kalendarzowy.

TELEFONY KONTAKTOWE – INFORMACJA
W razie pytań i wątpliwości w sprawach związanych z wypełnieniem deklaracji, wysokości opłat i innych - pomocy udzielamy od poniedziałku do piątku pod numerami telefonów:
58 77 59 346 oraz 58 77 59 396 w godzinach od 8.00 do 15.00
oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Tczewie w Wydziale Spraw Komunalnych II piętro pokój 42- 43 oraz 54
e-mail [email protected]

Dodatkowe informacje
Podobnie, jak w przypadku składania deklaracji do urzędu skarbowego, sami musimy pilnować terminów

i pobrać odpowiednie druki. W przypadku niezłożenia deklaracji, konsekwencją może być wystawienie decyzji administracyjnej i ustalenie opłaty, czyli „podatku śmieciowego” wyższego niż gdyby deklaracja została złożona samodzielnie, bo będzie naliczany od liczby osób zameldowanych, a nie fizycznie zamieszkujących daną nieruchomość.Należy pamiętać o wcześniejszym wypowiedzeniu umowy z dotychczasowym odbiorcą nieczystości, aby nie płacić podwójnej opłaty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gniew.naszemiasto.pl Nasze Miasto