Impreza będąca swoistym podsumowaniem całego sezonu turystycznego zgromadziła na dwóch halach wystawców z Polski, Europy oraz przedstawicieli biur podróży oferujących spędzenie czasu również w odległych zakątkach świata.
Jak zwykle LOT Kociewie położyła nacisk na promocję aktywnego wypoczynku: Wierzyca, Wda oraz Kociewskie Trasy Rowerowe. Jednak największym powodzeniem cieszyło się wznowione, poprawione i uzupełnione wydanie „Kociewia na talerzu”.
- Moda na kulinaria spowodowała, iż z wielką przyjemnością zadbaliśmy o ponowny wydruk tej publikacji - mówi Jarosław Wojciechowski z biura LOT Kociewie. - Okraszenie kociewskich atrakcji turystycznych regionalnymi potrawami i przepisami na nie, to strzał w dziesiątkę. Wszystko wskazuje, że nie tylko miłośnie przez żołądek do serca. Przez żołądek także do emocji, marzeń oraz przemyślanych wyborów na długie wakacje lub krótki wypad weekendowy.
W ramach targów, po raz pierwszy w tym roku, odbyło się spotkanie z cyklu Tour Salon Blog Meeting, czyli spotkanie środowisk blogerskich oraz instytucji, regionów, czy szeroko rozumianej branży turystycznej. Było to wydarzenie równie ważne dla blogerów, jak i dla wystawców, którzy wspólnie wzięli udział w sesji matchmakingowej, podczas której każda ze stron miała możliwość poznania się i zaprezentowania oferty współpracy.
- Już w tym roku nawiązaliśmy początki współpracy z blogosferą turystyczną - podkreśla Emilia Laskowska z biura LOT Kociewie. - Efekty były kuszące, więc z wielką chęcią wzięliśmy udział w rozmowach stolikowych z ponad 20 blogerami podróżniczymi. Przeprowadziliśmy szereg spotkań z osobami, które poruszają tematykę zwiedzania Polski i jej nie do końca jeszcze odkrytych zakątków. Dzięki kolejnym nawiązanym kontaktom na pewno już w przyszłym roku zaprosimy kilku z nich na aktywne zwiedzanie Kociewia połączone z degustacją lokalnej kuchni oraz poznawaniem naszej historii i tradycji regionu.
To ostatni taki Tour Salon i to z dwóch powodów - zmienia się data oraz format wydarzenia. Kolejna edycja nie będzie kończyć sezonu turystycznego w październiku, lecz go zaczynać w lutym, a same targi zostaną podzielone na dwie strefy: biznesu i turystów.
- To bardzo dobra wiadomość - uważa dyrektor biura LOT Kociewie, Piotr Kończewski. - Po pierwsze Tour Salon nie będzie podsumowaniem, a otwarciem i zdobywaniem turystów-klientów u progu nowego sezonu turystycznego. W lutym będą oni podejmować decyzje o spędzeniu Świąt Wielkanocnych, majówki, czerwcowej zielonej szkoły oraz czynić plany na letni wypoczynek. Po drugie wyodrębnione strefy Biznesu i W Trzy Dni Dookoła Świata wprowadzą porządek w dotychczasową formułę porad turystycznych, kolekcjonerów folderów, branżowych rozmów i negocjacji biznesowo-handlowych. Lutowy Poznań to będzie gorący zimowy czas sprecyzowanych ofert. I właśnie do tej nowej odsłony Tour Salonu będziemy się przygotowywać.
Wzorem takiej oferty był katalog Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego z sąsiedniego stoiska. Folder odpowiadał na wszystkie, nawet najbardziej szczegółowe pytania klienta.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?