Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Fundacja Dr Clown na kursie uświadamiania. Polacy chcą organizacji pozarządowych, ale nie wiedzą jak one działają. Jak to zmienić?

OPRAC.: KK
Fundacja Dr Clown na kursie uświadamiania. Polacy chcą organizacji pozarządowych, ale nie wiedzą jak one działają. Jak to zmienić?
Fundacja Dr Clown na kursie uświadamiania. Polacy chcą organizacji pozarządowych, ale nie wiedzą jak one działają. Jak to zmienić? Sławomir Kowalski / Polska Press Archiwum
Ponad 60 procent Polaków ma zaufanie do organizacji pozarządowych, jednak poziom wiedzy na temat ich działalności i sytuacji jest niski, a w działania w ramach wolontariatu angażuje się tylko 4 procent. Tymczasem tego typu działania nie tylko niosą wsparcie potrzebującym i dają poczucie wspierania wyższej idei, ale też pomagają rozwijać kompetencje przyszłości, jak kreatywność i umiejętność budowania relacji. Fundacja Dr Clown wspólnie z agencją Rocket Science Communications chcą to zmienić. Jak?

W ogólnoświatowym zestawieniu World Giving Index 2023 według deklaracji 22 procent dorosłych Polaków w minionym roku udzieliło wsparcia nieznajomej osobie, 18 procent przekazało pieniądze na cel dobroczynny, a 4 procent udzielało się w ramach wolontariatu.

Polska pod względem działań dobroczynnych znajduje się w ostatniej dziesiątce krajów świata. Czy to powód do zastanowienia się? Być może, choć z całą pewnością dobroczynności Polakom odmówić nie można.

- W Polsce mamy wiele fundacji oraz instytucji, które dają możliwości działań wolontaryjnych. Chcemy przypominać o tym głośniej i częściej, ponieważ działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących dają korzyści każdej z zaangażowanych stron. Działacze społeczni rozwijają między innymi wrażliwość, kreatywność czy umiejętność budowania relacji. To kluczowe kompetencje przyszłości dla obywatela współczesnego świata, członka społeczeństwa i pracownika. Polacy pokazali, że potrafią się wykazać wielką mobilizacją i solidarnością z potrzebującymi, gdy jest taka potrzeba. Dlatego wspólnie chcemy sprawić, żeby dobroczynność stała się naszym regularnym zwyczajem - mówi Agata Bednarek, prezes zarządu Fundacji Dr Clown.

Według dostępnych badań 63 procent Polaków ufa organizacjom pozarządowym, a niewiele mniej, bo 62 procent uważa, że są potrzebne.

Jednocześnie jako naród, nie mamy wiedzy o sposobach funkcjonowania, finansowania i sytuacji takich instytucji, a 38 procent z nas nie ma żadnych skojarzeń w związku z ich działalnością. Tylko 4 procent wspiera organizacje pozarządowe regularnie - co miesiąc lub częściej.

Fundacja Dr Clown już od 25 lat wyznacza standardy w terapii śmiechem i sposobach budzenia radości u dzieci, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami w szpitalach i wyspecjalizowanych placówkach. Jej działalność polega na szkoleniu i koordynowaniu pracy blisko 500 profesjonalnie wyszkolonych wolontariuszy - Doktorów Clownów - którzy docierają do niemal 150 szpitali i placówek specjalistycznych w ponad 80 miastach całej Polski, nawiązując relacje z niemal 41 tysiącami beneficjentów rocznie.

Oprócz tego fundacja prowadzi jedną z największych w Polsce inicjatyw dogoterapii. Zebrane środki są przeznaczane przede wszystkim na finansowanie szkoleń Doktorów Clownów, którzy docierają z terapią śmiechem do polskich szpitali, ich wyposażenia, dojazdów i na organizację dobroczynnych akcji specjalnych.

Fundacja nawiązała współpracę z Rocket Science Communications w ramach przygotowania i egzekucji strategii dla działań PR oraz w social media, budowania pozycji eksperta, komunikacji wewnętrznej, a także szkoleń z zakresu komunikacji dla pracowników.

- Cieszę się na tę współpracę. Wspólnie chcemy skupić się na pozytywnym kierunku komunikacji, dzieleniu się dobrem, jakie wynika z dobroczynności oraz budzenia radości u potrzebujących i wspierających. Pomożemy Fundacji podnosić tematy z tym związane, nagłaśniać sytuację instytucji dobroczynnych w Polsce i zrealizować ambicję stania się ważnym głosem promującym dobroczynność w naszym kraju. Bo to dzięki zaangażowaniu Polek i Polaków organizacje pożytku publicznego są w stanie wspólnie działać i wspierać. Praca na rzecz promowania postaw społecznych daje dużą satysfakcję - mówi Karolina Krzeska, prezes Rocket Science Communications.

Sonda "Dziennika Bałtyckiego". Organizacje pozarządowe, a zaangażowane społeczeństwo

Trwa głosowanie...

Czy wspierasz organizacja pozarządowe?

Dziennik Bałtycki

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniew.naszemiasto.pl Nasze Miasto