Most przy ul. Łąkowej, ze względu na bardzo zły stan techniczny, wymagał pilnej przebudowy, a właściwie wyburzenia i postawienia nowej konstrukcji.
- Zadanie wymaga też dobudowania brakującego odcinka drogi dla rowerów – od mostu w górę ul. Łąkową. Inwestycja rozpoczęła się w lipcu, a termin jej zakończenia upływa z końcem grudnia - wyjaśnia Małgorzata Mykowska, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Tczewie.
Jak informuje Marcin Górny z Miejskiego Zarządu Dróg, prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Prace związane z budową konstrukcji mostu wykonano już w 90 proc., roboty branży teletechnicznej w 50 proc., a branży sanitarnej i elektroenergetycznej w 25 proc.
Wiślana Trasa Rowerowa - przebieg prac
Jeśli chodzi o budowę odcinka WTR, zadania związane z branżą drogową wykonane zostały w 70 proc. , branża sanitarna – blisko 90 proc., zaś branża elektroenergetyczna i teletechniczna – ok. 50 proc.
Budowa Wiślanej Trasy Rowerowej i przebudowa mostku nad Kanałem Młyńskim to inwestycja samorządu miasta Tczewa. Z ramienia miasta prowadzi ja Zakład Usług Komunalnych – Miejski Zarząd Dróg. Wykonawcą jest firma Roka Budownictwo Sp. z o.o. ze Starogardu Gdańskiego. Koszt zadania to 3,4 mln zł.
Dla przypomnienia - tczewski odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej będzie biegł od metalowego mostku nad Drybokiem, ul. Nadbrzeżną i Nad Wisłą w stronę bulwaru, następnie istniejącą ścieżką rowerową w stronę ul. 1 Maja oraz wiaduktu, i dalej, poprzez ul. Łąkową, w stronę osiedla Staszica.
Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?