Czy faktycznie nowy obiekt przeznaczony pod siedzibę Starostwa Powiatowego w Tczewie nie ma instalacji p.poż.? Zapytaliśmy o to Adama Zielińskiego, zastępcę komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Tczewie. Po kilku próbach ponownego skontaktowania się z komendantem, jak było to uzgodnione, do redakcji zadzwonił sam, ale nie komendant, a... Witold Sosnowski, starosta tczewski.
Starosta tłumaczy, że kiedy realizowano projekt adaptacji budynku równolegle ogłoszono przetarg na wykonanie instalacji ppoż., ale zanim został on rozstrzygnięty, to wykonawca prac budowlanych miał już tak zaawansowane prace, że szkoda było niszczyć to co już wykonano. - W pierwszej wersji projektu przewidziano instalację podtynkową - wyjaśnia Witold Sosnowski. - W międzyczasie zmieniły się też przepisy. Dlatego zdecydowaliśmy się na ogłoszenie nowego przetargu już w oparciu nowe przepisy, Będzie to w pełni zautomatyzowany system natynkowy.
System ma być w pomieszczeniach zajmowanych przez archiwum i na klatkach,zostaną też zamontowane tak zwane klapy przeciwdymne.
Przypomnijmy, budynek od firmy Apator Metrix starostwo kupiło za 2,4 mln zł. Koszt adaptacji obiektu to prawie 5 mln zł. Wyposażenie, w tym m.in. nagłośnienie do sali obrad to kolejnych ok. 7,8 mln zł. W pierwszej wersji na system p.poż przewidywano ok. 200 tys., teraz dla potrzeb przetargu wartość prac to 329 tys. zł.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?