O trzech sezonów letnich Kociewie mobilnie promowane jest w wielu miastach Polski. W 2013 r. było to Trójmiasto, Bydgoszcz, Toruń, Łódź i Warszawa, w kolejnym roku: Gdańsk, Toruń, Bydgoszcz, Inowrocław, Grudziądz i miasta kociewskie: Tczew, Świecie oraz Starogard Gdański, w ubiegłym roku kolorowy bus LOT Kociewie był w Gdańsku i Łodzi. I to właśnie taki oklejony kociewskimi modraczkami mikrobus był inspiracją dla gminy.
- Już w ubiegłym roku postanowiliśmy w pewien sposób wyróżnić nasz gminny pojazd - mówi Mirosław Murzydło, wójt gminy Subkowy. - Bus ten jeździ nie tylko po terenie naszej gminy, ale też dalej, w powiecie, województwie, zdarzają się też trasy po Polsce i Europie. Jeżdżąc niech promuje naszą gminę i region Kociewie. Gdyby tak w każdej gminie kociewskiej mógł być taki obklejony bus, wówczas na pewno rozpoznawalność Kociewia byłaby większa.
Lokalna Organizacja Turystyczna Kociewie przygotowała graficzną koncepcję okleiny busa wykorzystując regionalne motywy zdobnicze, jak również logo promocyjne regionu.
- Z zaproponowanych przez LOT Kociewie wersji, wybraliśmy tę z elementami haftu - podkreśla Justyna Dziel, inspektor ds. promocji w Urzędzie Gminy. - To bardzo oryginalna dekoracja i z całą pewnością zwraca uwagę na drodze. Wybraliśmy też krój czcionki użytej w nazwie „Gmina Subkowy”. Kolorystyka napisów nawiązuje do barw z naszego herbu.
Na karoserii busa oprócz fragmentu stylizowanego haftu kociewskiego wzornictwa Marii Wespy znalazł się również herb gminy. To wizerunek połowy gryfa książęcego ze znaku na pieczęci księcia Sambora II z zadartym ogonem na białym tle. Na tle zielonym - połowa koła wozu, jako symbol rolniczej egzystencji miejscowej ludności, od czasów najdawniejszych po dzień dzisiejszy. Złote kłosy pszenicy w szponach gryfa podkreślają urodzajność ziem i rolniczy charakter tych okolic.
- Cieszymy się, że mogliśmy pomóc - podkreśla Piotr Kończewski, dyrektor biura LOT Kociewie. - To nasz obowiązek wobec gminy członkowskiej, ale też duża przyjemność, gdy nasze działania marketingowe spotykają się z takim entuzjastycznym odbiorem. To też duża satysfakcja, że dzięki takiej kolorowej i wywołującej tak pozytywne emocje promocji, wzrasta w Polsce świadomość marki Kociewie.
Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?